tisdag 12 juli 2011

harrypotterfeber - sista svängen?

I natt är det premiär för den allra sista (?) Harry Potter filmen och även om universitetskurser i ämnet inte ses med blida ögon av Svenskt Näringsliv så har böckerna sträcklästs i det här hemmet. Varken J eller jag har dock varit sådana fantaster så vi köat till filmerna ikädda kostymer eller spelat spelen. Läsa böckerna har varit alldeles lagom, helst på engelska. På bilden leker J piga (hmmmm) och tar sig en liten vilopaus, av bokens omfång att döma och Js ålder är det nog Harry Potter och den flammande bägaren som avnjuts i solen på altanen. Dit ska också jag förpassa mig alldeles snart. Det är solstolsläge idag.

PS. 442 000 000 träffar får jag när jag googlar HP - möjligen kan siffror övertyga Svenskt Näringsliv att det kan behövas studier i ett sådant omfattande ämne som fantasy för barn och unga?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!