tisdag 1 januari 2013

tematrio - löften att hålla

Tre bokrelaterade nyårslöften, det efterlyser Lyran. Klart jag måste delta såhär på årets första dag, frågan är bara vad jag ska lova. Eller lova är inga problem, men löften är ju till för att hållas också...

Jag lovar härmed att:
- läsa en blandad kompott av aktuella recex, hyllvärmare och spontanlånade/spontanköpta böcker och välja mer efter lust än plikt
- skriva om alla böcker jag läser här på bloggen, ambitionen är mer personliga texter
- prioritera alla tillfällen där jag kan prata böcker IRL ex bokcirkeln, bokmässan, bokbloggarfika osv

Tror nog att de här är möjliga att hålla? Hur är det med era bokliga löften?

20 kommentarer:

  1. Jag borde lova att inte köpa fler böcker men det kan jag inte hålla :) Kommer så många bra böcker hela tiden som man MÅSTE läsa men iår hoppas jag läsa ut alla som jag köper + plocka massor av de olästa i bokhyllan :)

    SvaraRadera
  2. Jo kul att fixa men är så dålig på det och ingen jag känner som bloggar och kan hjälpa mig tyvärr :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns mycket bra tips på nätet som tur är!

      Radera
  3. Det låter som jättebra löften! jag har bara som löfte att försöka läsa hyllvärmare och cut the crap-böcker men det kommer bli mycket nytt också!!!

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. Hoppas att jag kan hålla fast dem!

      Radera
  5. Vilka bra målsättningar, lycka till! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, jag ska börja året med goda föresatser!

      Radera
  6. Låter som bra nyårslöften!

    SvaraRadera
  7. Gillar speciellt det där med att prioritera tillfällen där med bokprat IRL...

    SvaraRadera
  8. Trevligt löften! :) Prata mer IRL om böcker vore trevligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det är så mysigt och jag ska ta alla chanser!

      Radera
  9. Kul att du har en ambition att skriva mer personligt, jag tycker redan att du skriver väldigt personligt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är en balans där mellan personligt och privat som jag försöker upprätthålla. Jag skulle vilja skriva texter som sticker ut hakan lite mer, inte så mesiga...

      Radera
  10. Vilka fina löften! Kanske lånar ditt sista lite ibland. Det ger så mycket mer när man pratar om en bok med fler :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju så mysigt att snacka böcker!

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!