onsdag 28 augusti 2019

tema Sydkorea på mässan - några lästips



Varje år har bokmässan fokus på något geografiskt område och i år är det dags för Sydkorea. En av författarna som jag ser mycket fram emot att lyssna till är Han Kang. Jag håller på att läsa Den vita boken och har tidigare skrivit om Vegetarianen och Levande och döda  här på bloggen. Sommarens läsning var Pachinko av Min Jin Lee och de söta allåldersfablerna om hönan som drömde om att flyga och hunden som vågade drömma är fin läsning. Ytterligare ett boktips är Ta hand om min mor av Kyung-Sook Shin som jag läste 2013.

Ikväll ska vi ses i bokbubblarna och kanske får jag fler boktips - vi har tema Sydkorea på månadens läsning. Återkommer i saken!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!