lördag 28 januari 2012

hur var det nu med kill hyllvärmare?

Alltså jag måste ha missuppfattat det där med killhyllvärmare-utmaningen. För en drygt en månad sedan skrev jag en finfin lista över de böcker från min hylla som skulle läsas i första omgången. De olästa böckerna skulle bli färre och det dåliga samvetet över hyllvärmarna skulle tillfälligt dämpas. 1 (en) bok av de drygt 20 jag läst sedan löftet är en hyllvärmare. Riktigt underbar var ru men alltså. Hur var det nu? Dessutom har min hylla fått påfyllning. Inte kan man handla böcker som en tok och samtidigt ta död på alla sina hyllvärmare? Eller?

Men. Nu var det ju så att Agnes i Lund skulle stänga så just de var riktiga fynd, bokcirkelboken måste man ju få tag i och böcker till boktolvan fanns inte på e-lib och dessutom ...

Håhåjaja - samlar oläst på en hylla och ser att där är sisådär väldigt många på kö. Börjar med Vi måste prata om Kevin genast, inte för att den finns på en endaste utmaningslista utan för att filmen är aktuell på filmfestivalen. Så'n är jag. Odiciplinerad. Med en skön samling olästa böcker.

6 kommentarer:

  1. Av årets hittills 10 lästa böcker hade i alla fall hälften värmt hyllan ett tag. Två lånades på bibblan, två köptes och en var recex. Godkänt, tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Har varit ganska duktig, men också köpt ett antal nya böcker. Det var inte riktigt meningen ...

    SvaraRadera
  3. Ja Anna, det är ett dilemma med hyllvärmarna...men de ser fina ut i hyllan och någon gång så...:-)

    SvaraRadera
  4. Positivt du tänker Gittan att de är fina i hyllan. Bra tänkt! Jag hade annars hoppats att jag skulle vara lite duktig som Lyran och faktiskt börja läsa alla de utmärkta böcker som ligger där och väntar!

    SvaraRadera
  5. Absolut, en skatt som inte förlorar i värde även om de står ett tag på hyllan...

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!