måndag 16 januari 2012

t som tid för teater

Nyttårslöften hos mig handlar ofta om att jag ska gå mer på teater och opera. När jag väl kommer mig för så tycker jag mycket om upplevelserna men det är det där med att boka, hämta biljetter och ta sig iväg. Nu finns där iallafall tre pjäser under vårvintern som intresserar mig så förutsättningarna kan inte vara bättre. På Folkteatern ger de Teater Tamauers bejublade föreställning whatever LOVE means och sent omsider ska jag se den. Liv Strömkvists bilder och texter, rekommendation av Enligt O - kan inte gå fel. Kanska kan det också bli besök på Stadsteatern där Den rätte - en pjäs som är inspirerad av Johna Ajvide Lindqvists Låt den rätte komma in. Jag är ingen vampysrälskare men kanske, kanske. På Backateatern spelar de Kafkas Processen och den har hyllats av Mrs E, Backateaterns uppsättningar brukar ju vara riktigt bra så bokning på gång.

Vad ser du fram emot för teaterupplevelser under våren, vad ska jag inte missa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!