onsdag 2 maj 2012

11 snabba

Frida på Påhittade nöjen utmanar mig med elva snabba:
1. Vilken bok läser du just nu?
- The Twin och Valsångaren
2. Nämn en bra bok du läst nyligen.
- Kaninhjärta av Christin Ljungqvist
3. Nämn en klassiker du älskar.
- Stolthet och Fördom
4. Nämn en klassiker du verkligen inte gillar.
- pass
5. Säg en bok du blev mycket besviken på.
- besviken blir jag sällan, men Min Kamp av Knausgård hade jag höga förväntningar på och del tre tycks inte ens bli utläst...
6. Säg en bok du är riktigt nyfiken på.
- Beatles av Saabye Christensen (som står i min hylla men behöver en veckas ostörd lästid)
7. Nämn tre av dina favoritförfattare.
- Assia Djebar, Siri Hustvedt och Barbara Voors
8. Nämn en genre du aldrig läser något av.
- skräck (förutom Kaninhjärta då om den hör till genren...)
9. Nämn en av dina favorittitlar.
- Kärlekens Historia av Nicole Krauss
10. Nämn en klassiker du tror du skulle älska.
- Anna Karenina
11. Ge mig ett boktips.
- Det får bli tre kvinnor: Det där som nästan kväver dig, Sommaren utan män och Himmelsdalen.

Tack för utmaningen - jag skickar inte vidare men alla som har lust att svara på Fridas frågor - häng på!

2 kommentarer:

  1. Tack Anna för dina fina svar!

    Kaninhjärta håller ju jag på med nu :) Stolthet och fördom står tyvärr oläst, men jag tror jag har den på engelska hemma. Kanske på svenska också. Får kolla upp det där!

    Aj då, Min kamp som man hört så mycket gott om. Jag har ju inte direkt kastat mig på hans böcker, men jag har ganska nyligen köpt hem första delen.

    Av dina favoritförfattare har jag nog bara läst Hustvedt, men jag är mycket nyfiken på Voors också. djebar känner jag inte till så väl, får kolla upp henne!


    Dina boktips är ju mitt i prick! Jag har läst The summer without men och älskade. Köpte nyligen hem Himmelsdalen och Det där som nästan kväver dig hade jag tänkt köpa nu när den finns på pocket, älskade ju En halv gul sol!

    Ja, alla är hjärtligt välkomna att svara på enkäten, jag tycker det är jättespännande att läsa allas svar, så kom igen, svara! Det tar inte så lång tid ;)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!