fredag 18 maj 2012

bokbloggsjerka - inköpstips

Många beställer sina böcker från Bokus eller Adlibris. Har du andra tips på internetbokhandlar eller liknande där man kan få tag på böcker till åtkomliga priser?
Så frågar Annika i veckans jerka och jag måste svara tråkigt att jag handlar nästan alltid hos Adlibris när det kommer till nätet. Enstaka köp på Bokus, CDon, Ginza har det blivit men jag återvänder till Adlibris. Fritz & Stål  marknadsför ju sig som en oberoende bokhandel med utvalda titlar men dem har jag ännu inte prövat. Egentligen skulle jag vilja handla mer böcker i en fysisk affär men ofta blir jag besviken när jag väl kommer till en, gillar iofs Pocket Shop för att de har ett bra sortiment av både svensk och engelsk pocket och de finns ju också på nätet. Nu har jag fått nys på Lohrs Pocket vid Kapellplatsen. Kanske kommer jag där att hitta en fysisk bokhandel som lockar mig? Hemsidan verkar lovande iallafall!

10 kommentarer:

  1. Lohrs Pocket ska jag kolla upp nästa gång jag kommer till stan. Tack för tipset!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska ta mig dit och skriva en rapport.

      Radera
  2. Marinplans var fantastisk när jag bodde där. Hörde också att Partille Bokhandel ska flytta till Föreningsgatan. Synd för oss som har närmare dit nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det visste jag inte. Föreningsgatan är ju nära för mig.

      Radera
  3. Jag älskar fysiska bokhandlar, men handlar ändå det mesta på nätet pga priset.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det tyvärr. Jag är bekväm också.

      Radera
  4. Det bästa kanske vore en bokhandel som fanns både på nätet och i verkligheten? Finns det såna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Drömbokhandeln i Cossés bok var ju sådan iaf!

      Radera
  5. Det är synd att det är som det är med priserna i riktiga bokhandlar. Försöker ändå att handla där någon gång ibland, men för det allra mesta blir det Adlibris.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska verkligen försöka att ta mig oftare till bokhahandlarna. Det blir sällan nu.

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!