söndag 13 maj 2012

hungerspelen - filmen

Solen skiner, det är mitten av maj och vad passar då bättre än ett biotips?

Hungerspelen har ju, som säkert ingen missat, också blivit film. Jag tyckte det var spännande att se hur de lyckats med anpassning till filmformatet och det blev faktiskt inte dumt alls. Jag tror inte jag  någonsin sett, och gillat, vare sig ett tv-program eller en film med svävare som farkoster tidigare men det här var oväntat bra. Något för sentimentalt för mig men annars både storslaget och innerligt. Riktigt fina skådespelarinsatser och inte allt för slafsigt våld, blundade bara några småstunder...  Mänsklig sci-fi, moraliska dilemman och snyggt filmat. Riktigt bra. 

6 kommentarer:

  1. Är det bara första bokensom filmats eller hela trilogin?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är första boken - det är tanken att det ska bli tre filmer.

      Radera
    2. Kul då kan jag titta på den första nu :-)

      Radera
    3. Gör det! Ska bli kul att läsa din dom om både bok och film.

      Radera
  2. jag är för feg för att se den, resten av familjen gillade

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var mer tänkvärd än otäck faktiskt.

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!