torsdag 3 maj 2012

pilgrimsvandring i vårtid

Läs mer här!



Om två veckor är det dags att snöra på sig vandringskängorna och ta sig ut i den gudomligt vackra naturen i Västergötland. Svenska Kyrkan inviger sin nya vandringsled från Vårkumla till Eriksberg och väl framme vid målet väntar den vackra medeltida kyrkan och kanske en god fika. Jag har provsmakat de speciella kakorna som säljs i samband med pilgrimsvandringarna och de goda. Ni får tänka er ett sigill i choklad på toppen...
Pilgrimskaka

4 kommentarer:

  1. Om knäna håller skulle jag gärna vandra pilgrimsleden till Santiago de Compostela.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det vore säkerligen en upplevelse. Du får prova med någon av sträckorna mellan Vadstena och Trondheim - det är inte heller dumt :-)

      Radera
  2. Vad härligt det låter med vandring. Jag är en riktig vandrare och älskar att ge mig ut i naturen. Ha en trevlig tur:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, visst är det skönt att gå i naturen, det rensar. Då har jag inte ens en ljudbok med.

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!