måndag 7 maj 2012

tematrio - tonårsläsning

Lyran vill ha tips på bra tonårsläsning och jag hoppar på. Hungerspelen har jag tjatat om så att det räcker så jag tänker att det passar bra att påminna om några av Gilla-förlags böcker. Alla skrivna av svenska tjejer:

- Kaninhjärta - en bok om tvillingskap och det övernaturliga som kryper under skinnet
- Det borde finnas regler - tänk vad lätt det vore om det fanns en manual för att växa upp, det borde finnas regler helt enkelt
- Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idagRappt språk, humor och depp i skön förening och fyllt med hopp för alla nydumpade därute gammal som ung

9 kommentarer:

  1. Det borde finnas regler har jag hämtat hem från bibblan. Jag är tyvärr död har jag läst och gillade mycket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är det kaninhjärta som gäller sedan då ;-)

      Radera
  2. Jag är tyvärr död ... vill jag gärna läsa. Gilla böcker brukar ge ut läsvärda böcker. Böcker att gilla helt enkelt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är bra alla tre - Kaninhjärta och Jag är tyvärr död vänder sig till lite äldre läsare, det borde finnas regler till högstadiets första år.

      Radera
  3. Kaninhjärta har jag börjat känna mig lite sugen på. Övernaturligt är aldrig fel... :)

    SvaraRadera
  4. Jag tror jag ska spana in Kaninhjärta. Den låter väldigt lockande.

    SvaraRadera
  5. Jag har bara läst "Jag är tyvärr..." men den var rätt kul.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rappt språk med en tjej som inte förnekar sin lust att ligga... Jag gillade killkompisen nästan mest av allt!

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!