tisdag 1 maj 2012

elva frågor - elva svar

  1. Vilken/vilka böcker läser du just nu? The Twin och Revolt
  2. Vilken TV-serie skulle du vilja leva i? Downton Abbey, say no more!
  3. Vilket århundrade skulle du vilja leva i? 2000-talet
  4. Vilket fantasyväsen skulle du vilja vara? pass
  5. Har du någon gång blivit riktigt rädd av en bok du läst? Människohamn drömde jag mardrömmar om långt efter det att jag lagt den ifrån mig
  6. Har du någon gång gråtit riktigt mycket av en bok du läst? Många gånger, senast var det när jag läste Innan jag brinner.
  7. Finns det någon bok du ångrar att du läst? Nej, inte egentligen. 
  8. Om du skulle skriva manus till en film, vem skulle du vilja regisserade den? Susanne Bier kanske
  9. Vilken bok- eller filmkaraktär stör du dig mest på? Alla velpottor som driver omkring och inte vet varken hur, var eller vad de ska göra med sitt liv.
  10. Vilket är ditt favorit-te? Ahmad English Breakfast
  11. Får man ta boken med sig in i himlen? Med en bok i handen är himmelriket redan här på jorden!
Frågorna kommer från Mias bokhylla, jag står över att skicka vidare den här utmaningen men alla som har lust får gärna svara på Mias frågor i egen blogg :-)

4 kommentarer:

  1. jo, en kopp English Breakfast och Downton Abbey :)

    SvaraRadera
  2. Gillar verkligen ditt svar på fråga 11. Och jag håller fullständigt med :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!