söndag 2 mars 2014

frågefemma till mig?

Eventuellt är det så att Lyran taggat mig i en frågefemma så här på söndagskvällen. Jag antar helt enkelt att det var mig hon menade för jag känner för att svara, praktiskt va? Alla andra Annor kan väl hänga på ni också?

Här kommer frågorna och svaren:


1. En bok som jag ännu inte läst, men verkligen ser fram emot.
Just nu har jag tegelstenen Liberty av Jacob Ejersbo liggande i min hylla. Jag inser att den förtjänar obruten lästid så den får ligga ett tag till. Sommaren kanske?

2. Den bästa boken jag har hemma.
Den bästa av alla. Omöjligt. Blonde av JCO är helt klart en av de bästa, Agaat, Marlene van Niekerk en annan favorit.  Den finns förresten på rea just nu!

3. En bok som jag önskat vore bättre och som kanske var lite onödig att köpa.
Här får jag passa, jag köper sällan böcker som jag inte vet att jag vill äga. Jag lyssnar på lättviktare och deckare, lånar mycket på e-lib och får en hel del rec-ex så inköpen blir inte jättemånga. (Hmmrf)
Nåja.

4. Någon bok som jag var jättepepp på när jag köpte den, men som har blivit stående.
De fattiga i Lódz kändes absolut nödvändig att köpa men har inte blivit läst. Ännu. Inbillar mig att det är en annabok.

5. En bok som jag köpt mest för att den hade vackert omslag.
Gömslet av Miral al-Tahawi köpte jag bara på utseende, men det visade sig att insidan var ännu vackrare.

Skickar vidare till Mrs E.

10 kommentarer:

  1. Det hade så klart varit lättare att förstå att jag taggade dig om jag lyckats med länkningen ;) Men så klart utmaningen var till dig.

    SvaraRadera
  2. De fattiga i Lódz, ja, den svarade jag också på fråga nr 4. Den borde vi ta tag i. Någon gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är tjock. Inte för att det ska spela roll men ...

      Radera
  3. De fattiga i Lódz är stående i min bokhylla också. Får ta en extra semestervecka i sommar tror jag.
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur, som tur är har jag sju veckor så jag ska väl kunna hinna :-) Semesterlängt!

      Radera
  4. Åh, vad trevligt, jag tar dem imorgon om det är okej, har svårt att blogga från telefonen :-)

    SvaraRadera
  5. De fattiga i Lódz står i min bokhylla också, vi kanske skulle cirkla om den för att komma igång?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske det? IRL eller samläsa på bloggar eller FB. Det vore kul!

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!