måndag 31 mars 2014

jippi, maratonet avklarat!

Mars månad är snart slut och läsmaratonet hos Bokmoster närmar sig mållinjen. Tack vare hennes pepp och de andra deltagarnas uppmuntrande tillrop så har jag lyckats komma i mål. Mars brukar vara min sämsta läsmånad med mycket jobb och lite tid men visst kunde jag prioritera rätt. Årets marsmånad bjöd 13 romaner, en novellsamling och ett antal strönoveller. Jag är nöjd! Bästa läsupplevelsen var Mary Jones historia tätt följd av The Woman Upstairs. Text om den kommer snart på en blogg nära dig om utifall att.

Tack Bokmoster för fint arrangemang, siktar in mig på ny mara nästa år!

10 kommentarer:

  1. Tack själv, och grattis Anna, bra jobbat! Tack vare Syninge klarade jag faktiskt av 12,5 titlar, så jag är också mycket nöjd :)

    SvaraRadera
  2. Jag har precis avslutat mitt maraton med Treasure Island och tyckte den var rent ut sagt urtrist. Den skulle annars bli pepp för Mary Jones boken - tur att jag får lite pepp från dig istället :)
    Men först läser jag klart Allt som återstår!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Elin Boardys böcker är då inte trista i vart fall. :-)

      Radera
  3. Jag fick bara ihop nio böcker, men så gjorde en ettårig influensa att nästan två veckor blev föga aktiva vad det gäller läsningen. Jag har fyra böcker på gång som inte är färdiglagat också. Det borgar ju för att april kommer bli en månad med många lästa titlar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt med influensa.
      Vem är du som skriver? Jag uppskattar om man skriver vem man är :-)

      Radera
    2. Johanna heter jag, och jag har låtit min blogg ha premiär idag! Du får gärna titta in men den är lite spartansk.

      Radera
  4. 13 böcker. Fick en fin avslutning på månaden med Alice Munros "Tiggarflickan". Men bäst var Saramagos "Kain".

    SvaraRadera
  5. Johanna heter jag som skrev som anonym, det blev lite tokigt när jag valde identitet. Kolla gärna in på min blogg om du vill, men den är helt ny så den är lite spartansk. Men det ska det snart bli ändring på. =)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!