onsdag 19 mars 2014

ny radioföljetong idag!


Dags för ny följetong! Som alltid kan man lyssna precis när man vill via webben.

Lidia Tjukovskajas (19071996) roman Det tomma hemmet är en av de stora skildringarna av Sovjetunionen under åren mot slutet av 1930-talet, då Stalins skräckvälde kulminerade i det som kommit att kallas Den stora terrorn. Utifrån egna erfarenheter berättar hon på ett förödande enkelt sätt om hur den lilla människan luras och bryts ned av ett omänskligt samhällssystem.
(text från Adlibris)

Hur är det med er andra, ska ni lyssna?

5 kommentarer:

  1. Nej, boken verkar väldigt bra, men jag föredrar att läsa själv, så jag skriver upp den på min vill läsa-lista istället :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska försöka lyssna. Den känns väldigt aktuell.

      Radera
  2. Låter i och för sig intressant, men också lite tungt och det orkar jag inte just nu. Tyvärr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska ladda ned och lyssna på lovet. Kanske en aning tungt för mars.

      Radera
  3. Jag ska också spara lite på karamellen.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!