fredag 21 mars 2014

utlottning av årets bästa (?) novellsamling

Etgar Keret har hyllats i media för sin fina novellsamling, absurd och allvarlig på en gång. Just nu FB-cirklar vi om texterna och vi som pratar är rörande överens, några av novellerna är bland det bästa vi läst på länge.

Jag har läst den på engelska och inser nu, efter att ha bläddrat lite försiktigt, att mitt svenska recex kommer att bli oläst. Jag tycker därför att det ska få ett bättre hem där det blir ordentligt läst så alla bloggisar får nu chans att övertyga mig.

Varför ska just du få en fantastisk novellsamling? 

Berätta det för mig i kommentarsfältet innan söndag den 23 klockan 24.00 så kanske du blir en bok rikare. Glöm inte att tydligt berätta vem du är och hur jag kan nå dig. 

Vässa dina argument och häng på!

15 kommentarer:

  1. Jag ska få den därför jag är djupt avundsjuk på er som cirklat om Keret redan och jag behöver, som ovan novelläsare, bildas :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Än är det inte för sent att hänga på cirkeln :-)

      Radera
    2. Bildningsargumentet slår an en sträng hos en lärare :-)

      Radera
  2. Och så når du mig på bloggen eller på lottensbokblogg at gmail.com

    SvaraRadera
  3. Jag hakar på! Mest för att jag är... öörh... hagalen? (Man ska inte skämmas för hurdant man är funtad så länge man inte gör någon illa, med reservation för att jag kan komma att gråta en frustrerad skvätt över den här boken och slänga den i väggen om den får mig att slita håret ur mitt novellrädda huvud.) Faktum är att jag ska ha novelltema i april, om jag inte far så illa av dem att jag bryter ihop och begraver näsan i tjock fantasy ist - du kan ju vara med och sponsra med den här boken, om du vill ;)
    Kontakt: Det är jag som är potaten och jag återfinns här, här, här och här ;D
    Go helg på dig, Anna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Novelltema - plockar extrapoäng :-) Go helg på dig potaten!

      Radera
  4. Jag skulle hemskt gärna vilja ha ett ex av boken! Jag är ju visserligen redan med i fb-cirkeln men har ännu inte fått boken. Beställde den på biblioteket och de ska köpa in den men jag vill ha boken nu - innan ni hunnit diskutera klart! Har ingen aning om hur lång tid det tar för bibliotek med köpprocesser. Å andra sidan kanske jag får ett recex om jag ber förlaget? Tror du det? Om de inte redan fått för många förfrågningar. Jag har aldrig frågat förlag förut så jag vet inte hur det går till eller om det funkar, eller om man måste uppfylla vissa kriterier för detta. Så mitt argument är att jag skulle läsa boken och bidraga till diskussionerna på facebook - samt recensera boken på min blogg om jag fick den. Samt att jag gärna har boken i hyllan, är den så bra som du säger så vill jag ju ha den själv, inte lämna tillbaka den till bibblan när jag läst den. Dessutom är det svårt att läsa i långsam takt när boken ska tillbaka till biblioteket. Och så läser jag numera hellre egna böcker (har så många och man kan aldrig få för många böcker!) än lånar på biblioteket. :-) Har jag tillräckligt goda argument så når du mig enklast via fb. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart man vill äga det man cirklar om - vasst argument :-)

      Radera
    2. På din fråga om recensionsex så brukar jag alltid svara. Pröva. Skriv till förlaget, de kan ju inte annat göra än svara nej om de inte har lust. Jag brukar skicka med några länkar till texter jag skrivit om böcker från just det förlaget och det brukar funka. Lycka Till!

      Radera
  5. Want! Är förmodligen mitt mest sanningsenliga argument, haha. Jag skulle ju vart med i fejjancirkeln om Solskenet i munnen, men fick aldrig riktigt tid att diskutera. Litar dock stenhårt på cirkelns omdöme (fjäsk) och vill GÄRNA läsa fler noveller. :-)

    SvaraRadera
  6. Jag vill vinna boken för att jag tycker om noveller och för att du Anna pratat så varmt om denna författare. Har inte läst en enda bok av honom så nu vill jag få chansen, hade nog inte vetat vem det var om jag inte läst din fina blogg.
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du är med Mia! Klart att noveller är bäst :-)

      Radera
  7. Jag har läst Kerets Åtta procent av ingenting och var inte sådär förtjust när jag läste den, men när jag skrev min reflektion växte den tydligen eftersom mina sista meningar blev mer positiva än själva reflektionen.

    Därför skulle jag verkligen vilja ge Kerets en ny chans och läsa Plötsligt knackar det på dörren

    Och det som är så bra är att den går att vinna här, hos en av mina favoritbloggar (fjäsk!)

    Dessutom läser jag gärna noveller lite nu och då för att träna mig, jag har tidigare haft lite svårt för just noveller nämligen. Men jag litar på dig Anna, att den är så bra att den kan vara årets bästa!

    http://violensboksida.bloggplatsen.se/2014/03/23/10616752-jag-vill-vinna-keret-och-ge-honom-en-ny-chans/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är med i leken. Lite fjäsk funkar alltid, kul att du läser bloggen. Jag tycker att man ska ge Keret en ny chans, hans noveller är både skickligt skrivna och oförutsägbara. Överraskningar gillas!

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!