onsdag 19 oktober 2011

det började med en utmaning och slutade med Billy

Det sägs att en fjärils vingslag i Amazonas kan starta en orkan och att en liten bloggutmaning kan leda till total utmattning är nu dagens sanning! Mrs E utmanade oss i slutet på förra veckan att dela med oss en titel om dagen, jag bestämde mig för att hänga på och i jakten på titlar fick jag totalt spel på bokhyllorna. Eller snarare bristen på bokhyllor, tur till det stora varuhuset, Billyinköp och totalomflyttning följde. När man flyttar böcker är det ju lika bra att sortera, lägga i skänkhögar, damma och dammsuga på en gång. Det började med en utmaning och slutade i:

Alldeles förfärligt luftigt må jag säga. Dröjer säkert inte alls länge förän det är tillbaka till sitt vanliga knökade kaos. Hämta upp NE från källaren? Nåja, så långt allt väl.

9 kommentarer:

  1. Bokbloggeri har flera fördelar :-) Vad fint det blev! tack vara Mrs E ;-)

    SvaraRadera
  2. Det där med sortera är intressant,
    jag hittar alltid nya sätt :)

    P.S.
    Det finns överhyllor också till Billy...

    SvaraRadera
  3. Vad fint det blev! Björk blir alltid så ljust och luftigt! Passade ju fint ihop med fåtöljerna också. :)

    SvaraRadera
  4. Ja, överhyllor finns. Precis som dörrar, så de inte blir dammiga :)

    SvaraRadera
  5. min vän och jag sjösatte ett sorteringsprojekt hemma hos henne för nån månad sen...det slutade i fin ordning och en borttappad Paria av Björn Hellberg. Det är fortfarande ett mysterium!

    SvaraRadera
  6. Kul att jag kan bidra till ett bättre boklevende :p Fint blev det iaf! Tack för att du hängde på min utmaning och tog den till nya höjder!

    SvaraRadera
  7. Tackar, tackar för alla tips, än är det en bit kvar till överhyllor men snart så behövs de säkert om jag känner mig själv rätt ;-)

    SvaraRadera
  8. Så fint! Gillar det ljusa! Här har vi nyss byggt en särskild hylla för DVD:erna, men böckerna står och trängs i den enda hyllan. Jag har upptäckt att jag ändå har samlat på mig en del...

    SvaraRadera
  9. Vilken bra bi-effekt! Fint :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!