fredag 21 oktober 2011

projekt bokblogg

Man (aka jag) önskar ju att man (aka jag igen) inte gick igång på en massa roliga saker just när attgöralistan växer och växer med nödvändiga ting. Jag känner igen det där mönstret, aldrig har väl mina fönster varit så putsade som just innan tentor... Smålog åt What You Readin som berättade om hennes faiblesse för listor, om man ska få något gjort så ska det skrivas en vacker lista med vackra pennor, ramas in och pyntas och så har man plötsligt använt flera timmar på att göra just en lista...

Aningens roligare än en lista är mitt nya lilla bloggprojekt. Det ska bli en... Tada! Bokblogg. Skolår 2, filmade boktips blandat med gemensamt skrivna boktips på alla högläsningsböcker och hittills är det lovande. Just nu behöver jag kolla en gång till med föräldrarna om de kan tänka sig att ha den helt öppen, det vore så kul att kunna visa de duktiga eleverna för hela världen inklusive bloggläsarna här. Film funkar bra men vem är den där förfärliga, förnumstiga tanten som ställer ledande frågor? Moi? Jag? Me? Det måste vara den där man.

Återkommer i ärendet, men att det är kul att bokblogga är ingen tvekan. Pröva!

2 kommentarer:

  1. Skoj om den blir öppen så jag kan titta in :-)

    SvaraRadera
  2. Japp, ska ta in skriftliga tillåtelser först men jag hoppas, hoppas...

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!