måndag 10 oktober 2011

Lucy-Anne Holmes - muntert en måndagsmorgon

En riktigt härlig smällkaramell som kan muntra upp den gråaste oktobermåndagsmorgon, det är 50 sätt att träffa den rätte! Sarah är snart 30, arbetslös skådespelerska, singel i London. Det där med att hitta den rätte går inget vidare och alla försöker hjälpa till på bästa sätt. Föräldrarna anmäler henne till en dokusåpa och kompisarna fixar blinddates men det funkar sådär. Lösningen blir att starta bloggen "50 sätt att hitta den rätte", Sarah tar sig an uppdragen ett efter ett och första sättet är speed-dating. Bloggen börjar snart att leva ett eget liv och kommentarerna flödar in och uppdragen rullar på. Självklart så är det mängder av kraschade dater, partyn, cockacoladas och latex på omvägarna fram till att HAN äntligen uppenbarar sig och jag har riktigt roligt på vägen. Kvickt, slagfärdigt och brittisk chick-lit á la Bridget Jones. De kan sin sak när det gäller underhållning - de där britterna.
Extra kul var det för en halvmanisk bokbloggare att följa Sarahs bloggande, visst har jag också hört muttrandet från människorna i min närhet; sluta nu blogga och umgås med oss istället, och glädjen över de första kommentarerna känner jag precis igen. Hoppas inte att min blogg går alldeles överstyr, men risken är väl inte alltför stor, jag har ju vaken datingtips, kändisar eller sex här hos mig. :-)

I april kommer Lucy-Anne Holmes uppföljare på svenska och det ska bli riktigt kul att läsa The (Im)Perfect Girlfriend. Har du ett bra förslag till svensk titel så kan man tävla hos förlaget på Facebook:
I april släpper vi uppföljaren till "50 sätt att träffa den rätte". Originalets titel är THE (IM)PERFECT GIRLFRIEND och vi vill be er om hjälp med svensk titel. Tre trisslotter och valfri bok från Basil får den som ger det förslag vi gillar bäst.



2 kommentarer:

  1. Det var länge sedan jag läste bra chicklit så jag skriver upp den på läslistan :-)

    SvaraRadera
  2. Absolut, som påse smågodis sådär.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!