söndag 23 oktober 2011

man tackar, man tackar!


Hur jag än intalar mig att det här bara är en dagbok och att skrivandet mest är till för mig själv så så är det fenomenalt roligt att få uppskattning för sitt bloggande. I veckan fick jag ett värmande hjärta från Enligt O med tillhörande fin motivering:

En bloggare som fått till en bra blandning är Anna på och dagarna går. Många böcker som jag vill läsa, men också böcker jag inte hade en aning om fanns.

Tack snälla för omtanken och nu är det dags att skicka lite bokbloggarkärlek vidare, det är inte lätt att välja bland alla trevliga bloggar jag läser. Hade förstås gärna skickat direkt tillbaka till Enligt O eftersom hon är den bloggare som inspirerar mig mest, kvicka, chosefria, dagsaktuella inlägg om böcker i många olika genrer. Me like! Väljer nu fem andra bloggare som jag tittar in hos ofta och som jag gillar. Alla har sin egna personliga stil och urval av läsning och det är det som lockar mig att komma igen. Här i bokstavsordning:

Emmas bokhylla - vardagsbetraktelser från Tanzania blandat med boktips. Skön blandning med läskande resebilder och härliga texter om läsning. 

Hermia Says - fantastisk skribent med intresse för konst, kultur, resor och böcker. Bibliotekarie med koll.

Lyrans Noblesser - världslitteraturens ambassadör i bloggvärlden. Fina, välskrivna recensioner, jordenruntresa och spännande litteraturval.  

Mimmimaries böcker och annat - social bloggerska som bland annat skriver om tyskspråkigt och historiska romaner. Trädgården lockar också!

What you readin' - chick-lit prinsessan i rosa som tipsar mig om böcker som jag annars aldrig skulle hitta...

Skickar ett stort hjärta till er alla, om någon sedan vill skicka vidare är det kul. Gör som ni tycker själva...

Instruktion:
1. Klistra in awarden på din blogg.

2. Tacka personerna som gav er Awarden och länka till bloggarna.

3. Välj ut fem personer som du vill ge awarden till.

4. Lita på att dina följare sprider kärleken till andra bloggare.

5. Och det viktigaste: Ha roligt och stötta varandra

Bokbloggskram!

7 kommentarer:

  1. Grattis! Kan bara hålla med "enligt o" i hennes motivering :-)

    SvaraRadera
  2. Grattis till din blogaward och tack för att du förde stafettpinnen vidare till mig. Nu har jag verkligen fått något att tänka på.

    SvaraRadera
  3. Precis när jag börjat tänka att Hermia är trött, glåmig och inte ett dugg kreativ hittar jag dina kärleksfulla ord! Tastort tack för dem!

    Instämmer också i O:s ord om dig - din blogg är en stor inspirationskälla och jag tar gärna del av böckerna du läser )(och förffattarna du spanar på :)).

    SvaraRadera
  4. Fasiken vad du ar underbar! Vad glad jag blir!!

    Och Fasiken vilken dalig blogglasare jag har varit som inte ens har sett det har forens nu, fy, nu skams jag!

    TACK i alla fall for att du varmde upp min onsdag, jag blir verklgien superglad!

    KRAM!

    SvaraRadera
  5. Emma! Här finns inga dåliga läsare eller bloggare! Glad att du blev glad, då blir jag extraglad!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!