måndag 23 juli 2018

så himla sportig ...


Det kan hända att jag varit lite irriterad på att jag inte kan lyssna på ljudbok och ladda min mobil samtidigt på min ajfån. Det kan hända. Särskilt om jag samtidigt lyssnar och spelar batterislukande Pokemon. Som av en händelse så hittade jag M s sporthörlurar i en kartong, de som han skulle använda när han joggade. Det blev inte av så äntligen har de stackars bortglömda fått en hängiven användare (kruxet är bara att det är ännu en sak man ska hålla laddade ...).  Och på pokenaden idag så fick jag till en excellent curveball - vilket efter typ en månads kastande och kastande var på tiden. Äntligen var den lilla katten min! 


Nåja, mina sportiga lurar till trots så begränsar sig mitt sportande till raska promenader och en och annan längre vandring. Hittade en bild som passande beskriver en målbild i mitt liv just nu, min dröm:


Och för er som känner mig så vet ni att jag varken kunnat läsa eller äta eller sova på länge så den här sortens sport är verkligen perfekt för mig! 

8 kommentarer:

  1. Vad bra att de kom till användning! Jag har paddlat samt gått och släpat 16 kg luftkajak idag (ingen bil här inte) så jag har åtminstone varit duatlet! Men ditt triathlon-förslag låter klart bekvämare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sportig du varit i värmen, jag gillar mest av allt att se sport på TV faktiskt, Fotbolls VM tog slut för fort!

      Radera
  2. Jo men jag försöker träna något varje dag nu under sommarlovet. Blir mest löpning och styrketräning och så ibland lite cykling, paddling eller andra saker! Ska springa två halvmaror i slutet av sommaren så jag måste hålla igång lite! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt! Hoppas det går bra för dig på halvmarorna och att det inte blir allt för hett.

      Radera
  3. Svar
    1. Ja, semesterveckorna har varit de tyngsta hittills. De då man ska vila upp sig och samla kraft inför vintern har inte precis blivit som jag hade velat.

      Radera
  4. Svar
    1. Ja, har nu börjar ha dem inne också, när jag diskar och annat så funkar de ju super till ljudbok - eller poddar - eller radio. Bra grej helt enkelt!

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!