onsdag 25 juli 2018

jag läser vi läser


Åka till brevlådan i stan innebär också att man får lite gott och blandat i läsväg. Vanligen brukar förlagen ligga lågt i juli men modernista har skickat ett gäng nya böcker. Mest av allt är jag sugen på Makten som jag börjat läs på engelska. Inte min genre egentligen men spännande tankelek. Så slängde jag mig, som vanligt, på Vi Läser. Bra nummer den här gången med ett intressant reportage om Lena Andersson och en lång intervju med Peter Englund om hur hans gick till väga när han skrev Poltava. Tänk att det är 30 år sedan den kom. Hur gammal är inte jag då? Jag tycker att Vi Läser allt mer hittat sin form, lagom blandning av det mer lättsmälta och det krävande och ofta välgjorda intervjuer. Kul att det finns en tidning för alla oss som gillar läsning! 


4 kommentarer:

  1. Och korsordet inte att förglömma. Svårt men rättvist:-)

    Ha en fortsatt trevlig boksommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Korsord är inte min grej, får spara det till dottern :-) Önskar dig en fin lässommar också"

      Radera
  2. Vi Läser har jag nog haft från första nummer, blev nyfiken på Philip Roth, gillar även tidningen Vi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är kvalitetstidskrifter.

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!