tisdag 27 mars 2012

kunde bara inte låta bli...


Alltså, jag älskar att tävla och det här är väl ett test som heter duga för en boknörd. Läshastighet och förståelsetest i ett litet klick...

Mitt första test var med en text från Alice i Underlandet och den kunde jag skumma och ändå svara rätt - de siffrorna tydde på en smått övermänsklig förmåga som då inte är sann men var lugn. Man kan byta till en okänd text. :-) Då blev resultatet mer modesta 532 engelska ord per minut. Högre än en Average College Student men sämre än en High Level Executive. Det är ju den lilla detaljen att jag är svensk också, måhända påverkar den en smula? Om jag läste i den farten så skulle jag kunna läsa t ex Bibeln på 24 timmar och 22 minuter. Undra sa flundra vad jag skulle förstå då? Testtexten var ju inte Bibeln precis om man säger så...

To Kill a Mockingbird på 3 timmar och 6 minuter låter mer rimligt om jag ska vara ärlig. Dessutom är det en bok som jag gärna plockar fram.

Testet hittade jag hos bloggen Bohemian Rhapsody, tackar för det.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!