måndag 5 mars 2012

nu har vi bubblat igen!


. Dags för bokcirkeln utan namn att äntligen få ett namn. Exakt ett år efter det första trevande mötet med afternoon tea så har vi bestämt oss: Sprudlande bokbabblare blir Bokbubblarna! Kvällens möte var väl inte precis några lektioner i avhållsamhet, sägas kan att samtalet om Tom Perrottas roman inte alltid var av den helt rumsrena sorten. Vi var överens om att det är en mycket amerikansk roman som knappast skulle kunna utspela sig i något annat land. Snacka om dubbelmoral. Inte blev det mindre fniss när vi hade enats om nästa bok, första delen i Sagan om Is och Eld. Mycket utanför min komfortzon - erkännes - men tydligen med intressanta scener. Nu på en TV nära dig, SVT onsdagskvällar...
Vår nästa träff blir ett försenat ettårskalas på restaurang Mañana på självaste Världsbokdagen. 23 april klockan 18.30 träffas vi igen och då är det Games of Thrones som gäller: Kampen om järntronen, del 1 i Sagan om Is och Eld. Georg R.R. Martin med 735 sidor och 341 g fantasy. Jag är skeptisk. Däremot har jag hört mycket gott om de härliga drycker som finns att beställa på restaurangen - en mojito eller två så kan kanske till och med en bok som börjar med en karta bli läst! Kanske.

5 kommentarer:

  1. Vågat val, vi har som regel att cirkelböckerna helst inte ska överstiga 400 sidor för allas bekvämlighet :)
    Kan varmt rekommendera Lemon Mojiton på Mañana!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inget emot längden på boken men genren är inte min kopp te.Passionsmojito har också fått gott betyg, jag får helt enkelt läsa boken bara för att kunna med och komma på kvällen ;-)

      Radera
  2. Har fixat så jag kan låna boken av Grefvens kusin. Jag ser väl mer fram emot passionsmojiton än att läsa boken, men kul att utmanas. Jag har bokat bord för 10 pers idag.

    Hurra för att vi äntligen bestämt namn!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Hurra för oss! och Hurra för bordsbokning. Kanske ser jag mer fram emot mate och dryck än bok just denna gång...

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!