fredag 14 februari 2014

hjärtegod fika



Klart man ska äta något hjärtegott dagen till ära. Jag använder det här receptet till mina morotsmuffins. Hemligheten kommer när det är dags för krämen/frostingen. Jag smälter inte smöret utan lägger fram det att mjukna, när krämen är elvispad till fin konsistens fyller jag en spritspåse med en ordentlig tyll. I varje muffins trycker jag sedan ned spritsen till botten av muffinsen och spritsar mig till toppen. Då får man en härligt fylld muffins med kräm inuti och bara en liten snygg topp ovanpå. Mycket godare att äta - tycker jag. Hoppas det smakar!

5 kommentarer:

  1. Hej Anna! Tack för receptet. Det vattnas i munnen när jag läser det och jag vet att jag kommer att testa - snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fullt med grönsaker i, närmast hälsokost :-)

      Radera
  2. Ja, visst är det nyttigt, rårivna morötter som är gott!

    Kusin A

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!