lördag 15 februari 2014

slav under böckerna?

Skriv om för- och nackdelar med att vara en slav under böckerna, och ge gärna tips på hur du brukar skapa mer tid för mer läsning.
 Annikas bokbloggsjerkafråga är enkel att svara på. Jag är inte slav under böckerna. Hmrf... Men jag gillar att läsa och gör det så ofta jag bara kan. Jag är alldelels övertygad om att det bara finns fördelar med att läsa mycket. Mitt bästa tips för att få mer lästid är att stänga av TV:n, lyssna på ljudböcker närhelst det passar och att noga välja det som man läser...

7 kommentarer:

  1. Just när det gäller själva läsningen är det ju väldigt svårt att hitta några nackdelar :)

    SvaraRadera
  2. Jag har oftast så många böcker som lockar att jag inte ens sätter på teven:)

    SvaraRadera
  3. Böcker lockar mig mer än TV:n för det mesta. Men undantag finns.

    SvaraRadera
  4. Nix, att vara slav låter otrevligt och böcker är ju det bästa som finns...

    SvaraRadera
  5. Jag har också svårt att se mig som slav under böcker. De är ju en självklar och älskad del av mitt liv!

    SvaraRadera
  6. Fördelarna är ju fler så klart :)

    SvaraRadera
  7. Läsningen i sig är ju nästan jämt positiv, det är mest bieffekter som kan vara negativa.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!