fredag 14 februari 2014

några hjärteknipare - feelgood dagen till ära


Har du ingen kategori på din blogg för feelgood? undrade studiekompisen.

Och nej, det har jag ju faktiskt inte fastän jag ganska ofta läser och skriver om böcker som värmer lite extra i hjärteroten. Här kommer alltså en liten mycket personlig feelgood-lista:

Allt jag önskar mig av Grégoire Delacourt
Boel och Oscar av Josefine Sundström
Damernas detektivbyrå av A McCall Smith - hela serien
Dagarna med farmor av Frédérique Delghelt
Det goda inom  dig av Linda Olsson. Alla hennes böcker gillar jag.
Drottningen vänder blad av Alan Bennett
En dag av David Nicholls
En man som heter Ove av Fredrik Backman
Fiskar ändrar riktning i kallt vatten av Pierre Szalowski
Förr eller senare exploderar jag av John Green
Hotellet i hörnet av bitter och ljuv av Jamie Ford
Jag reser ensam av Tore Renberg
Jag ska göra dig så lycklig av Anne B Ragde
Little Bee av Chris Cleave
Livet efter dig av Jojo Moyes
Nathalie av David Foenkinos
Niceville av Kathryn Stockett
Nästan hemma av Jean Kwok
Mirakelverkstaden av Valérie Tong Cuong
Och så levde de lyckliga av Lucy Dillon
Sju jävligt långa dagar Jonathan Tropper. Alla hans böcker är bra!

Gillar man inte mina tips så kan man ju alltid besöka Feelgoodbiblioteket - hon har koll!

2 kommentarer:

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!