fredag 9 november 2012

this or that?


Lottens bokblogg utmanar mig på ditt och datt - eller this or that? Klart jag ska svara!
01. Ljudbok eller bok i handen? Bok i handen. Alla gånger, men ljudböcker har sin charm i bilköer och på långa resor. Annars läser jag helst med ögonen.
02. Pocket eller inbunden? Både ock. Inbundna är lättare att läsa, pocket är billigare och tar mindre plats. Helst av allt läser jag storpocket eller danskt band.
03. Påhittat eller verklighetsbaserat? (Fiction/non fiction) Hittepå, helt klart. Läser sällan biografier och annat från verkligheten.
04. Harry Potter eller Twilight? HP. Slukade böckerna när det begav sig, dottern läset också och jag minns hur frustrerande och lite extra det kändes att vänta på nästa del...
05. Fantasyvärld eller vår värld? Vår värld. Gärna en annan del av världen än just min lilla hörna. Gillar världslitteratur.
06. Kindle, iPad eller annat? iRiverHD. Så praktiskt att kunna låna hem en e-bok precis när och var man vill. Läser lika gärna på plattan som i på papper.  
07. Låna eller köpa böcker? Lånar gärna men oftast då e-böcker eftersom jag är lite lat och inte tar mig iväg till bibblan så ofta. Köper så mycket böcker som samvetet och hyllutrymmet tillåter. Har blivit en fena på att göra mig av med böcker också, vi har en hylla på jobbet där vi byter och jag skänker en hel del. 
08. Bokhandlar eller online? Gillar tanken på en välsorterad bok och papperhandel mer än själva affären. Är bekväm och handlar på nätet.
09. Ensamstående bok eller trilogi? Helst en ensamstående bok. 
10. Tjock bok eller kort bok? Det äktsvenska ordet lagom passar här. Inte för lång och inte för kort. Lagom brukar vara sådär 350 sidor.
11. Romans eller action? Ingetdera. Om jag måste välja action.
12. Mysa under en filt eller steka i solen? Myser gärna under en filt, särskilt under tak på verandan en regnig sommardag.
13. Varm choklad eller latte? Latte. Kaffe är mitt mellannamn.
14. Läsa recensioner eller bilda egen uppfattning? Jag gör både ock. Jag läser och skapar mig en uppfattning, skriver om boken på bloggen och sedan läser jag ibland recensioner för att gnugga mina tankar om en bok mot andras tankar.  
Till den här taggar jag Bokdivisionen och Mimmimarie.

2 kommentarer:

  1. Så kul att läsa dina svar. Ser en viss likhet på vissa, fast du ligger före mig i det elektroniska;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite lika svarar vi allt. Peppar dig att pröva läsplatta. Det är praktiskt :-)

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!