torsdag 22 november 2012

lite vårlängt

Just nu är novemberdagen osannolikt grå utanför mitt fönster, tur att det finns bokkataloger på nätet att kika i!

Hos Sekwa - förlaget med huvudsakligen franskspråkiga och kvinnliga författare, finns några riktiga längtböcker. Justine Lévy kommer med mittemellanboken Inget allvarligt i trilogin om Louise, Delphine de Vigans nya heter Ingenting kan hindra vatten och Léonora Mianos Sorgsna själar kommer ut i april. Alla tre författarinnorna är favoriter hos mig och jag har läst allt som översatts hittills - klart att jag längtar till våren. Nu mer än någonsin. Let it be April!

4 kommentarer:

  1. Vilka härliga nyheter du kommer med!
    Läser bl.a. "dagar utan hunger" just nu och läser gärna mer av de Vigan. Levy's ser jag också fram emot - kan det vara ett möte mellan mor och dotter tro?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säkerligen en bok om relationen mellan mor och dotter. Ser fram emot att läsa om vad du tyckte sedan!

      Radera
  2. Gillar Sekwa förlag men har inte läst dessa, men väldigt bra boktips

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!