måndag 12 november 2012

själens fågel


Själens fågel av Michal Snunit' och Na'ama Golomb är en av de vackraste lilla böcker som jag läst. Så enkel och så genial! Jag använder den i samtal med eleverna och bilden av hur den lilla fågeln finns inne själen och har lådor fyllda av känslor som bara kan låsas upp med en speciell nyckel är så träffsäker. Barnen är genast med på noterna och några av eleverna alster bjuder jag här.
Det här är en perfekt utgångspunkt i arbetet med värdegrunden i skolan och jag vet någon som jag gärna skulle vilja köpa den här fina boken till och ge som en present. Tyvärr är den slut på förlaget och jag hoppas och önskar att den kommer i nytryck, då ska jag köpa ett helt gäng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!