måndag 19 november 2012

elisabeths namnsdag idag

Varje år på Elisabethdagen tänker jag på min farmor som hade samma namn som jag. Anna Elisabeth Johansson. Det senaste året har jag försökt att samla in några av de ganska få foton som finns av min farmor och dessutom har min snälla kusin släktforskat kring hennes liv. Där finns mycket som jag skulle velat fråga henne, jag hade sådan tur att ha en mormor nära när jag växte upp men farmor gick bort när jag var 5 och min pappa bara var 27. Här en bild på en ung Anna Elisabeth.

2 kommentarer:

  1. Hej. Vet du möjligen varifrån din Farmors förfäder härstammade ifrån?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej anonym. Det vet jag. Min farmor kommer från Malma i Västergötland. Du får gärna maila mig och berätta vem du är så kan jag berätta mer. anna at joholofsson.se

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!