söndag 11 november 2012

finbesök i Stockholm på onsdag

Det är ibland trist att inte bo i huvudstaden! På onsdag kommer nämligen Lizzie Doron till Internationell författarscen i Stockholm och där ska hon samtala med Göran Rosenberg. Kan tänka mig att det blir så värt att lyssna till. Varför kom du inte före kriget och Min mors tystnad finns nu i pocket och har man inte läst dem så rekommenderar jag varmt.

Andra romaner som jag skrivit om här på bloggen som utforskar den judiska identiteten, Israels historia och samtid är:

från israelisk horisont:
Egen Eld
På flykt från ett sorgebud
Lantliga Scener
En berättelse om kärlek och mörker
åtta procent av ingenting

från svensk horisont:
Tre apor
Och i Wienerwald står träden kvar
Ett kort uppehåll på vägen från Auschwitz

4 kommentarer:

  1. Tänk om någon kunde filma detta så vi kunde få se/höra detta samtal...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skulle verkligen var fint. Hoppas, hoppas!

      Radera
  2. Håller helt med. Ibland är det för långt bort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle gärna velat åka just på det här.

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!