måndag 24 oktober 2016

ikväll få vi veta!



Framåt sen eftermiddag - klockan 16.30 för att vara noggranna - så börjar direktsändningen här på bloggen från Kulturhuset i Stockholm. Det ska bli spännande att se vilka böcker som nomineras i de olika kategoriren och särskilt spännande blir det förstås att se om jag, eller mina experttipsare, har prickat några rätt i våra tips.

När det gäller fackboksklassen har jag inte gissat alls, där kan jag allt för lite för att kunna ens ha en susning. Jag vill inte heller gissa på böcker som jag inte läst men i barn och ungdom tänkte jag så här, mina experter tipsade så här.

I den skönlitterära klassen hade jag svårt att välja. Mina nomineringar blev ändå de här. Experterna tippade också, deras tankar hittar ni här,

Vid sjutiden idag så vet vi. Det ska bli spännande!

(Och sen väntar jag ivrigt vid min brevlåda så att jag kan komma igång med läsningen :-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!