tisdag 25 oktober 2016

tematrio: berg och djupa dalar


Berätta om romaner eller andra texter som innehåller höga berg och djupa dalar! 

Så lyder Lyrans tematrio den här veckan och jag kan inte låta bli att svara en kortis. Hade jag inte läst hennes svar så hade både Ett helt liv och Väggen kommit med på min lista men inte kan man bara härmas hela tiden så. Här kommer:

Himmelsdalen av Marie Hermansson

Floden mellan bergen av Ngugi Wa Thiong'o

Bittert arv av Kiran Desai

Klicka på länkarna så kommer ni till mina texter om böckerna. En som utspelar sig i Schweiz, en i Kenya och den sista i Indien, bra mix om man frågar mig!

10 kommentarer:

  1. Himmelsdalen är den enda jag läst av de här. Tack för tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är riktigt bra, jag gillar tvillinggrejen :-)

      Radera
  2. Svar
    1. De är läsvärda! Jag minns Bittert arv som en sådan där roman som man bara försjunker i,

      Radera
  3. Himmelsdalen fick vara med hos mig också :)

    SvaraRadera
  4. Har inte läst någon av dessa så tack för påminnelse/tips. :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!