måndag 3 oktober 2016

med sikte mot Augustpriset!

Då är det äntligen dags att berätta att den här bloggen är en av årets ambassadörsbloggar för Augustpriset. Jag är ju en sån som gärna läser och skriver om aktuell skönlitteratur och som älskar att lyssna till, och prata med författare. Som ambassadör så kommer jag förhoppningsvis få tillfälle att göra just det. Alla evenemang kring priset kommer att gå av stapeln i Stockholm så av praktiska skäl kommer jag inte att kunna vara med på allt, jag ska absolut skriva så mycket jag bara kan trots allt. Ett som är säkert, galan kommer jag då inte att missa i alla fall. Den 28 november vet vi vilka som vann!

Vill ni hänga med på allt som händer framöver kring priset så är ett bra sätt att gilla prisets FB-sida och naturligtvis läsa alla mina bloggande kollegors rapportering kring priset. Jag känner mig priviligerad över att få ingå i ett så kvalificerat gäng! Många är redan favoriter, andra är bekantingar, några få är det dags för mig att lära känna:



Idag börjar bevakningen av priset här hos mig, för att man lätt ska kunna hitta de inlägg som jag skriver så taggar jag dem med Augustpriset 2016. Det går också bra att följa min sida Och dagarna går ... på FB, mitt twitterkonto eller min Instagram.

Hoppas ni har lust att hänga med på vägen mot prisutdelningen!



8 kommentarer:

  1. Grattis! Ska bli jättekul det här! :-)

    SvaraRadera
  2. Grattis! Vi sågs ju inte på Sigtuna litteraturfestival, men kanske på galan i november då i alla fall :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säkert! Det ska bli mycket roligt!

      Radera
  3. Grattis Anna. Fantastiskt roligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag ska riktigt nörda ner mig ...

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!