torsdag 5 maj 2011

med hälsning till mina bokcirkelvänner, och måhända till mig själv...

Det börjar närma sig bokcirkelträff i Enbokcirkelförallas regi och några småstressade mail hamnar i min låda. För många är maj en månad med mängder av arbete, social åtaganden och festligheter. Påminner mig själv och alla andra om att det viktigaste inte är att göra allt perfekt och ambitiöst utan med lust och lugn. Sorgesång är en fantastisk bok, Siri Hustvedt är en fantastisk författarinna och vad annat kan man göra än att

3 kommentarer:

  1. Lite småpanik har även jag, men tänkte ta tag i boken i helgen. Ska bli trevligt att äntligen ses.

    SvaraRadera
  2. Så sant! Man (jag) glömmer lätt bort att njuta av läsningen när det är mycket som ska göras...

    SvaraRadera
  3. Visst är det så att man ibland glömmer att njuta...Jag ser så fram emot att ses IRL och jag tänker att har jag inte läst om hela, så har jag inte. Ska väl kunna ha trevligt och snacka böcker ändå...

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!