onsdag 11 maj 2011

två dåliga samveten från Turkiet

Hos Enligt O kan man följa med på bokgeografi varje vecka men de senaste veckorna har jag inte riktigt varit alert och på. När jag såg dagens land: Turkiet tänkte jag genast att det ska jag skriva om! Insåg snabbt att det kommer att gå sådär, i min bokhylla finns flera böcker från Turkiet men ingen är läst. Några av mina dåliga samveten kommer alltså här: Orhan Pamuk som jag visserligen läst Istanbul av men av den minns jag intet... Det nya livet står i min hylla och väntar, sedan står där också Aziz Nesin. Finns det inga åsnor i ert land? var en av årets bokreatitlar, en novellsamling av den mest läste författaren i Turkiet som jag liksom samlar ihop mig för att läsa. Det ska bli mycket spännande att se vilka andra turkiska boktips som dimper in hos Enligt O. Jag behöver helt klart upplysas!

2 kommentarer:

  1. Ha! Självklart ska du läsa Aziz Nesin. Helt lovely historier. Åh honom ska jag tipsa om i min blogg (bara jag får tid att skriva). Mer författare kommer. Snarast! 

    SvaraRadera
  2. Tack för puffen, det får bli sommarhögen... Fler tips ser jag fram emot!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!