måndag 23 maj 2011

tematrio - läsplaner


Nu kommer Lyrans Noblesser till känsliga och personliga saker nämligen läsplaner. :-)) Läsplaneringar som görs och som ständigt frångås för att "jag ska bara" läsa det här först... Frågan hon ställer till oss denna vecka lyder: Vilka böcker/typer av böcker planerar du ett läsa?


Först av allt så deltar jag i Enligt Os läsutmaning boktolvan och den utmaningen har gått hyfsat bra så långt. Jag har läst 9 av 12 författare på listan och sommaren ligger framför mig. On track!

Min andra läsutmaning handlar om att följa med på Lyrans resa jorden runt 3. Jag gillar verkligen att läsa böcker från hela världen och det är spännande att följa medresenärernas tankar, liten minibokcirkel i all enkelhet...Hittills har jag följt med och läst de flesta titlarna. Inte gillat allt men fått många nya tankar på vägen. On track.

Med afrikalistan, sammanställd av Lyran, går det lite sämre. 42 titlar lästa och 58 kvar av de 100.  Jag startade starkt och sedan kom terminen emellan, hoppas på sommarmånaderna. Det ligger ett antal titlar och väntar på mig i hyllan...

Sedan väntar förstås sommarhögen, i den hamnar allt som jag ska läsa vilken dag som helst!

PS. Ni ser vem det är som inspirerar mig och min läsning va?

4 kommentarer:

  1. Jag och O samarbetar för att hålla dig igång ;-) Jag har förresten inte alls glömt att jag ska skicka en sak till dig, jag har bara svårt att få mig iväg till Posten (eller var farao det är man postar paket nuförtiden).

    SvaraRadera
  2. Tack för ni inspirerar mig! Tänk nu inte på boken, rätt vad det är ligger där en liten paketinlämning...
    Jag kan inte kommentera i min blogg!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det är så imponerande med läsutmaningarna! Skulle så gärna vilja vara med men om jag känner mig själv så skulle jag aldrig klara av att slutföra dem för att jag blir distraherad av andra böcker. Någon gång i framtiden kanske...:)

    SvaraRadera
  4. Jorden runt har jag verkligen gillat eftersom den har tipsat mig om böcker jag annars inte skulle hittat!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!