onsdag 25 maj 2011

bad boy

Peter Robinson har skrivit en deckare som jag slukat. Det kändes bra eftersom läsningen gått trögt ett tag men själva deckaren, hur var det med den? Historien är hyfsat trovärdig och lite spännande emellanåt, personerna lätta att känna igen och kanske till och med identifiera sig med. Jag inser att den nog förlorat en hel del på att jag bara läst några av alla delarna om den medelålders kommisarie Banks. Jag kan tänka mig att deras personliga öde hade gripit mig mer om jag inte hade läst del 10 efter del 1 men Bad Boy är ändå en habil deckare. Jag tog den ur hyllan på bibblan för att få omväxling och den var  helt OK, som en trevlig brittisk deckare på TV en sommarkväll. God och välgjord underhållning!

5 kommentarer:

  1. Kan rekommendera fler i samma serie, de är riktigt bra. Just nu läser jag också engelska deckare, en serie av Denise Mina. Också att rekommendera.

    SvaraRadera
  2. Åh, det skulle vara kul att läsa om din läsning...bokblogg?

    SvaraRadera
  3. nja, ingen bokblogg kanske, just nu är det fotograferandet som tar all fri tid. Har annars haft en "rysk" period då jag läst om några Dostojevskij, Bulgakov, Gogol, Pusjkin, Tolstoj och Tjechov.

    SvaraRadera
  4. Jag förstår att fotandet tar mycket tid - dina bilder är underbara!

    SvaraRadera
  5. tack snälla du för dina ord!! de värmer verkligen!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!