söndag 1 maj 2011

då reser vi vidare!

Sköna Maj välkommen och dags för Oceanien i Lyrans resa jorden runt. Mycket lite har jag läst från andra sidan jorden så det ska bli spännande att bekanta mig med både Sonya Hartnett och Peter Carey. Janet Frame har jag läst och tyckt mycket om, hon har ett livsöde som fångade mig och hennes roman Mot ännu en sommar var del av julläsningen. Mycket bra! I min annars knökade bokhylla hittar jag faktiskt bara fyra böcker från Oceanien. Till landet är och Mot ännu en sommar av Janet Frame, Tirra Lirra by the River av Jessica Andersson och The Slap av Christos Tsiolkas. Om jag kan räkna in Linda Olsson till författarna så får jag ihop ytterligare två. Magert. Dags att göra något åt detta, jag sätter mig i solen och börjar med Pojken i soffan!

2 kommentarer:

  1. Sköna Maj och bokläsning går väl inte riktigt ihop. R
    oligt att Du tyckte om Mot ännu en sommar, den har jag köpt. Jag har börjat med Oscar & Lucinda. Jag tar med mig boken ut i solen och på bussen.

    SvaraRadera
  2. Tur att man kan läsa i naturen! Jag gillar min trapp på sommarstugan - där läser jag helst.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!