måndag 16 maj 2011

stanna eller gå?

Å ena sidan är det en utmaning att stanna länge, bekvämlighet, relationer och anställningstrygghet kan locka. Å andra sidan så gäller det att finna utmaning och entusiasm i en bekväm miljö som alltmer går på rutin. M fick i fredags en present eftersom han varit på sin arbetsplats i 20 år. Det stora internationella företaget skickar sina anställda en mobil vackert inslagen i en presentkartong med trycket: keep moving - keep dreaming. Alltid på språng, alltid med nya drömmar i sikte eller 20 år på samma ställe? Kompatibelt? Kanske. Måhända. Eventuellt.

5 kommentarer:

  1. Drömmar ska man vara rädd om - utmaningar ska man prova! Var man gör det har ingen roll bara man trivs med det man håller på med. Jag har kommit med i Lärarlyftet och ska läsa en termin om jag nu kommer in på kursen förstås :-)

    SvaraRadera
  2. Så kul, vad ska du läsa?

    SvaraRadera
  3. svenska som andraspråk etapp II 30p på heltid :-)

    SvaraRadera
  4. Åh, så spännande! Det hade jag gärna läst. Jag själv läste matte en termin förra våren ´för att bredda min språkinriktade kompetens. Det var skoj, utvecklade skallen och gav nya perspektiv.

    SvaraRadera
  5. Det är skoj och utvecklande att läsa och få nya tankar. Det känns som det är sista chansen att få läsa på heltid så det är bäst att passa på. Bara att hålla tummarna att jag blir med, får veta i mitten av juli.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!