fredag 13 maj 2011

fiktiva möten - en härlig jerka!

Annika ställer i veckans bokbloggsjerka en fråga som jag inte kan motstå:



Vilken/vilka fiktiv karaktär/er skulle du helst vilja träffa och vad skulle ni då hitta på?
Jag skulle resa till Botswana och tillbringa några veckor i sällskap med mma Ramotswe och dricka en kopp bushte, hjälpa till en smula i detektivarbetet och komma ner i det tempo som böckerna om Damernas detektivbyrå lunkar på i. Nu är jag fullt medveten om att livet i en afrikansk storstad kanske inte i verkliga livet liknar idyllen i Alexander McCalls böcker men det vore inte dumt att få spendera tid i södra Afrika, låta saker ta sin tid, uppleva nya miljöer och lära känna människor som ser på livet ur en annan vinkel. Arbeta och bo i Afrika är en dröm, tillsammans med mma Ramotswe tror jag att jag skulle ha det trevligt. Helt enkelt najs! 

6 kommentarer:

  1. Men, jag kommenterade ju här igår. Trassel med blogger förstod jag. Skulle gärna dra till Afika jag också trots att jag inte är så förtjust i rooiboste.

    SvaraRadera
  2. Blogger har varit helt kajko. Kommentarer och inlägg har försvunnit... Tack för att du orkade slänga in ännu en kommentar. I ärlighetens namn gillar jag inte rooibos heller särdeles men tillsammans med mma Ramotswe skulle det nog smaka gott ;-)

    SvaraRadera
  3. Har inte läst böckerna men Afrika vore inte helt fel :)
    http://bokbild.wordpress.com/2011/05/14/bokbloggsjerka-i-fiktivt-sallskap/

    SvaraRadera
  4. Jag har också valt att träffa Mma Ramotswe.

    SvaraRadera
  5. Jag lockas av att möta ett annorlunda sätt att se på världen och att uppleva afrikansk natur förstås. Hoppas att hon skulle ta mig med på ngt spännande uppdrag ute i landet. I bergen eller på savannen eller så...

    SvaraRadera
  6. Jaaaa! Henne vill jag ocksa mota!
    Hon verkar vara sa cool, avslappnad och ha en harlig installning till livet!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!