söndag 15 maj 2011

bokprat med bokbyte

Tack alla glada bokpratare som gjorde en regnig majeftermiddag lite trevligare. Många intressanta tankar, god fika och en tygkasse full med nya böcker i bokbytet. Inte alls dumt! Riktigt roligt var att höra allas tankar om Sorgesång, en roman som jag tyckte mycket om men som inte alls föll mina bokpratande kompisar på läppen. Rörig, ointressant, tråkiga huvudpersoner var den hårda domen. Tänk vad härligt att man kan tycka olika! Tänk vad tråkigt det vore om alla tyckte samma...
Nästa träff blir den 8 augusti och till dess ska vi läsa Tom Rachmans roman De imperfekta. Undrar just om vi kommer att tycka mer lika om den? Inte så säkert, men absolut kul.

Intresserad av att hänga på? Maila då till anna@joholofsson.se

11 kommentarer:

  1. Låter så trevligt! Du måste berätta vilka böcker du bytte dig till.

    SvaraRadera
  2. Tack för idag - väldigt trevligt!

    Mvh
    Hon den där upprörda som bara vill läsa glatt :p

    SvaraRadera
  3. Bild kommer på mina bytesböcker...

    Miss E - muntert var ordet!

    SvaraRadera
  4. Bra bild du tog!
    Man hade hoppats få tag på båda Murakami men en hann knipa ena så därför skyndade jag att ta den andra!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Murakami är mycket bra, både boken och filmen som jag såg förra månaden. Kram

    SvaraRadera
  6. Rörig är väl mitt ömdöme, för många ointressanta personer..

    SvaraRadera
  7. Jag har semester 8/8 så jag skulle kunna pallra mig ner om jag inte har något annat för mig. Jag har dock världens sämsta lokalsinne så det kan hända att jag aldrig kommer fram ;)

    SvaraRadera
  8. @böcker, böcker, böcker Du är så välkommen, ska nog kunna lotsa dig rätt om du vill hänga på. Hör av dig när det närmar sig bara så!

    SvaraRadera
  9. Sorgesång är en sorg för mig, verkar som jag inte kommer igenom den men kämpar på :)

    SvaraRadera
  10. Jag var väl den enda som gillade boken på vår träff - flera hade gett upp...

    SvaraRadera
  11. En annan tid, kan boken tilltala men just nu talar den tydligen mest till dig ;-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!