måndag 9 maj 2011

tematrio - utomämnes

Lyrans Noblesser har en veckoutmaning i form av tematrio. Allramestsomoftast handlar de om böcker och läsning men idag är hon nyfiken på att lära känna alla deltagare lite bättre. Hon uppmanar oss alltså att:
Berätta tre saker om er själva. Kanske har ni lust att prata om er familj, om era intressen eller om era arbeten. Välj fritt!

För min del blir det några rader om mina intressen förutom läsande och bloggande....

1. En hobby som jag återkommer till genom åren är mitt skapande med foton och papper. Jag har sysslat med scrabooking länge och det som lockar är att jag kan kombinera fotografering, skrivande och kreativa stunder. Jag gör album om resor, släkt och vardagen och vill man se exempel på layouter så finns det HÄR.

2. Jag gillar att gå på museer och konstutställningar, det blir kanske inte alltid så ofta men när jag ger mig ut så skriver jag ofta en rad här på bloggen. Jag gillar särskilt att se konsten som berättelser, det är inte så långt mellan litteratur och konst och jag ser dem nog som två olika sätt att bearbeta både verklighet och fantasi.

3. Jag är väldigt kär i min lilla trädgård vid sommarstugan på västkusten. Där påtar jag och odlar perenner, fyller krukor och njuter av fågelsång. Det är ett bra sätt att träna sin uthållighet på det där med planteringar, att vänta flera år på resultatet och kunna glädjas åt små framsteg. Nyttigt för vardagsstressen!

Oj, oj, oj inser att jag är medelålders, präktig kulturtant med foträta trädgårdsskor. När skedde den förvandlingen? Nu saknas bara Gudrun Sjödénkläderna...

6 kommentarer:

  1. Vi är nog bra lika. Jag finner jag skulle kunna ha skrivit alla dina tre punkter som gällande mig själv.

    SvaraRadera
  2. Den där lilla trädgården hoppas jag att jag får besöka någon gång :-)

    SvaraRadera
  3. Absolut! Alla, både nya och gamla bokvänner hjärtligt välkomna!

    SvaraRadera
  4. Jag kommer i alla fall i september :-)

    SvaraRadera
  5. Låter jättehärligt med din trädgård och även jag gillar gå på utställningar av olika slag.
    Roligt att få läsa om dina intressen :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!