onsdag 4 maj 2011

kom ändå!

Ni minns väl den där leken som man lekt i alla tider när en är höna, en räv och resten är kycklingar?
Hönan står och ropar: Kom alla mina kycklingar!
Kycklingarna svarar: Vi vågar inte för räven!
Svaret blir: Kom ändå!
Då utmanar kycklingarna sin rädsla och springer allt vad de kan.
Just nu känner jag mig ibland som en liten kyckling, ovisst är det att slänga sig ut i okända banor, att bli fångad av räven är kanske ett riktigt dåligt val, eller så är det bara början på något nytt. Världen ser kanske annolunda ut ifrån rävens sida? Det tål att tänkas på.

Kom ändå?

7 kommentarer:

  1. det är modigt att vara rädd min vän.Tvivla aldrig på dig själv.

    Och från rävens sida...jag vet inte riktigt, men jag har en bakom örat, bildligt talat...

    SvaraRadera
  2. Rävar bakom öronen eller ej, önskar mer mod åt folket.

    SvaraRadera
  3. jag är så modig så jag får betala för det nu. Ordentligt. Ändå kommer jag fortsätta vara modig, och fortsätta ta fram modet i andra.

    SvaraRadera
  4. När vi lekte ropade vi "Kom alla mina får".
    Har inte tänkt på det förut men vid närmare eftertanke borde kanske den som ropade det vara fåraherde? Bagge eller tacka tänkte jag först, men de är ju också får.

    Den som fåren var rädda för i vår lek var vargen.

    SvaraRadera
  5. Vågar du vara rädd? Förstår inte att du inte lyssnar på kent mamma!

    SvaraRadera
  6. Så trevligt med en kommentar från J med musiktips...

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!