fredag 1 april 2011

aprilhimlen

foto: P de Vries

Öppna dina trötta ögon och släpp ut det!

Det här har växt i mig
Åh, så länge nu
Regnmoln brukade jaga mig
Och nu jagar jag morgonen längs avenyer

Du var full och jag var full
I aprilsolen
Du är den sortens flicka jag gillar
För du är tom och jag är tom

Och hon sa:
Egentligen är du inte kär i mig
Och egentligen
är det okej med mig
För jag blir aldrig kär i nån
Sånt där är slöseri med tid...
Men då slösar vi bort våra liv

(jag tänker alltid på dig i april)

Ge mig en kyss innan du går
att bygga en dröm på
En kyss innan du går
En kyss att bygga en dröm på
Egentligen älskar du inte mig
Och egentligen
är det okej med mig
För jag älskar ingen alls
Sånt där är slöseri med tid

Jag var ingen
Du var aprilhimlen

Som jag minns den...
och som jag minns dig...

Och jag hoppas att du kan se mig nu
Och jag hoppas att du....
hör mig nu

Håkan Hellström, Det är så jag säger det, 2002

2 kommentarer:

  1. Vilken underbar bild! Är det du på bilden?

    SvaraRadera
  2. Det är min dotter och hennes kompis har fotat - titelsn är en låttext...

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!