lördag 16 april 2011

bokbloggsstalker - det är jag det!

Lite skämtsamt skrev jag i en kommentar i veckan att jag är en riktig bokbloggsstalker, jag har mina favoritbloggar som jag följer och kommenterar i. Nu blir det väl inte riktigt så att jag förföljer personerna men jag följer bloggarna gärna, särskilt då deras läsning och reflektionerna kring läsningen. Jag gillar bloggar med välskrivna texter, personligt tilltal, mix av böcker och som uppdateras ofta. Gärna med lite krydda av läreri eller kultur i allmänhet...
Hur är det med er? Har ni några bloggar som ni följer? Vad är det som gör att man vill komma igen?

5 kommentarer:

  1. Jag har också några bloggar jag återkommer till, men uppsöker också gärna nya om de verkar intressanta eller om jag blir nyfiken på särskilda inlägg. Jag håller med dig om personligt tilltal och välskrivna texter. Alltså trevligt att hälsa på hos dig!

    SvaraRadera
  2. glad att du följer mig fast jag inte bloggar om böcker!Q

    SvaraRadera
  3. Det är skoj att läsa din blogg! Jag får många läs- och pedagogtips :-) Jag har också hittat en del andra bloggar genom din blogg som jag tycker är skoj att följa. Det här är ganska så nytt för mig men det blir mersmak att fortsätta när man får kontakt tillbaka från olika håll :-D

    SvaraRadera
  4. Jag följer ett gäng bloggar, en del mer flitigt än andra men det är svårt att välja.. Faller för välskrivna texter om litteratur o kultur och för lite udda infallsvinklar.

    SvaraRadera
  5. Tack för alla era kommentarer och snälla ord om just min blogg... Jag har som sagt funderat över vad det är som gör att man fastnar för ngt i mediabruset som bloggarna ingår i. Jag tror det är personliga texter. Personliga utan att vara privata, välskrivna utan att vara pretto och gärna då med kultur och läsning som huvudingrediens.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!