lördag 2 april 2011

resan fortsätter i Asien

Nu lämnar vi Mellanöstern i jordenruntresan och tar oss vidare österut. Jag måste erkänna att jag tyckte att flera av titlarna på det senaste stoppet var ganska krävande att läsa, de utmanade min världsbild ordentligt. Om man vill läsa om vad andra tyckt så har Lyrans Noblesser gjort en föredömlig sammanställning. Nu väntar en indier, en vietnames och en pakistanier. För alla som följer bloggen och min läsning så vet ni att jag börjar med Indien. 1988 läste jag Commonwealth Litterature på GU och sedan dess har har landet en särskild plats i mitt läshjärta. Filmen Slumdog Millionaire har resten av familjen sett medans jag mest blundade men ger böckerna en chans: dags för Six Suspects av Vikas Swarup alltså. Blev lite lycklig när jag öppnade första sidan över att texten i pocketen var ganska stor - ålderstecken? :-)

2 kommentarer:

  1. Jag har gett upp att läsa pocket.... Du kommer att gilla De sex misstänkta skarpt :-)

    SvaraRadera
  2. Den har iaf börjat mycket bra!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!