lördag 30 april 2011

pocket & prassel 5.0 - ett härligt pocketbyte!

En bok om dagen har nu bestämt Pocket & Prassel 5.0 vänner. För att den okända bokvännen ska få en liten hint om mig så kommer här ett inlägg.
Om man tittar på mina  tankar om böcker här i bloggen så får man nog en ganska god uppfattning om vad jag gillar att läsa. Där finns inga skräck, sci-fi eller BOATS men annars hittar man nog en salig blandning. Jag läser mycket och det mesta så allt är uppskattat. Min läslista är uppdaterad för 2011, sedan försöker jag att läsa böcker från den afrikanska kontineneten - särskilt Nordafrika och dessutom gärna mellanöstern. Svenska samtida författare läser jag också gärna.


Jag gillar alla typer av godis, nötter och dricker helst kaffe, gärna på trappan i solen. När jag inte läser så pysslar jag i trädgården, håller på med foto och scrapbooking och följer flera olika sporter. Mad Men är favoritserien just nu på TV och senaste filmen jag såg var Norwegian Wood. Är mest en hemmakatt men går ibland på museer eller konstutställningar och läser förstås...

Surfa gärna runt på min blogg hittar du en hel del om mig och mitt!

3 kommentarer:

  1. Vad spännande det är att surfa runt här och fundera över vad som kan passa att skicka.
    Snart dax att börja packa paket :)
    /Din bokvän

    SvaraRadera
  2. Spännande, spännande... det är både kul att packa och att packa upp :-)

    SvaraRadera
  3. Visst är det så! Har lagt en bok i den gröna påsen nu. Får se vad som mer slinker ner :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!