söndag 24 april 2011

ny horisont


Knappt synliga vindsnurror.
Jag går min vanliga runda i vårsolen och inser att bakom diset som ligger över det kalla vattnet döljer sig en ny horisont. Det är Stigfjordens röda klippor och Orust i bakgrunden och där finns tre höga vita vindsnurror. Västanvinden ska tas tillvara och generera kraft till oss användare, inga smutsiga eller farliga utsläpp. Nu handlar det bara om att vänja sig. Vi behöver vänja oss vid en ny horisont lite långsamt men naturen kan ju knappast vänta. Lite ovant är det, men om jag kisar lite så är det ju nästan som förut...som förr. När jag går där imorgon kommer jag säkert inte ens se dem längre. Det brukar vara så, förändringar blir snabbt vardag,  idag blir snabbare än man tror förr.

2 kommentarer:

  1. Därför jag är så mån om att ta tillvara varje sekund av nuet. Tar inget för givet.

    SvaraRadera
  2. Absolut en bra livsfilosofi!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!