tisdag 26 april 2011

klart jag vill läsa om Alex

Enligt O lottar ut ett signerat ex av Malin Persson Giolitos roman Bara ett barn. Recensionen jag läste i GP häromdagen lockade mig, det verkar vara en riktigt angelägen bok för alla oss som jobbar med barn och ungdomar. Jag har själv erfarenheter från när bar far illa och har sett samhället svika dem så det här känns som en viktig bok för mig, och för många, många fler. Hoppas nu jag vinner, annars blir det bibblabeställning.

Edit: Jippi, jag vann!

2 kommentarer:

  1. Jag läste boken i början av året och tyckte den var riktigt bra men även viktig, samtidigt är det väldigt jobbigt att läsa om utsatta barn. Lycka till i utlottningen!

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag tror kanske att det är en bok som ska läsas på ett lov. När jag är mitt i terminerna så kan böcker av den här sorten ta ganska hårt på mig...

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!